Soja – Co warto o niej wiedzieć?

Soja jest w Polsce rośliną o stosunkowo niskiej popularności. A szkoda, bo zawiera w sobie liczne wartości odżywcze i warto ją popularyzować. Jest ona uprawiana w Azji, w Stanach Zjednoczonych, w Brazylii i w Rumuni. Gdy spożyjemy jednego dnia 100 gramów soi zapewnimy organizmowi 100% fosforu, 40% białka, 20% tłuszczy i aż 85 % żelaza. Oprócz tego soja zwiera dużo magnezu, witaminy B1, B2, B6. Jednak głównym powodem do spożywania soi jest duża zawartość pełnowartościowego białka. Spożywanie soi zaleca się osobom cierpiącym na miażdżycę, gdyż obniża ona poziom cholesterolu. Warto wiedzieć też, jak należy prawidłowo przygotowywać soję. Nasiona należy przed gotowaniem moczyć 10-18 godzin, dzięki czemu gotowanie będzie trwało krócej Soję gotujemy 60 do 120 minut i solimy 15 minut przed końcem. Jeśli potrzebujemy rozdrobnić soję to powinniśmy robić to na gorąco. Obecnie na rynku spożywczym mamy całą gamę wygodnych produktów pochodzenia sojowego typu: mleko sojowe, pasztet sojowy, tofu. Powinniśmy więc spożywać soi jak najwięcej.